Times of London

Times of London strangely features the Brexit analysis of anti-Semite, Israel Shamir


An article (pay wall) at Times of London on international media reports about Brexit (Glee, shock and awe…how the world’s press reacted, July 2) included a section on Russian reaction to Britain’s vote to leave the EU.

Note the second paragraph:

A columnist in the tabloid Komsomolskaya Pravda wrote: “The British struck a blow against a strange union of billionaires and Gastarbeiters. There wasn’t a single reason for this great country to submit to the Euro-structures, whose decisions were opaque and uncontrollable for the English.”

Israel Shamir, the Russian-Israeli writer, wrote in the same paper that “the creative and sexual minorities [of Britain], buttressed by the bankers, thought they had no need to take account of the rabble. They goofed up. The City voted against the exit by a sizeable majority.”

He added: “But the simple British people voted for it. It is impossible to overestimate the significance of this event — a sign of the new revolutionary wave in the west, a revolution against the international cosmopolitan anti-democratic establishment.”

To those who don’t know, Shamir is an antisemitic extremist who’s denied the Holocaust, reportedly described Jews as “virus in human form”, claimed that Jews “ritually murdered Christian children for their blood” and that Jews are aligned with demonic forces.

The Times of London article was co-authored by several writers, including Times of London Moscow correspondent, Tom Parfitt, presumably the journalist responsible for the section cited above.

So, was Parfitt truly unable to locate another Russian journalist to comment on Brexit – one, you know, not associated with Neo-Nazi style antisemitism?

 

4 replies »

  1. The Times should investigate how an article that uses, or quotes, a source such as Israel Shamir ever got to see the light of day. Apart from the journalist involved what were the sub-editors and Editor thinking? An infamous, and deservedly so, name and history such as his should immediately set the alarm bells off?

    Even The Guardian has him marked as unreliable and a Holocaust denier.
    https://www.theguardian.com/media/2011/jan/31/wikileaks-holocaust-denier-handled-moscow-cables

  2. Yes, well, I have said this before and no doubt will have occasion to say this again: the Times jumped on the antisemitic bandwagon some time ago. It’s some years now since I wrote to Gove, then editor, to complain about an antisemitic cartoon.