Month: September 2019

In Indy op-ed, Omar Barghouti blames Israel for his UK visa delay

it’s interesting that on the same day the Indy published Barghouti’s pro-BDS op-ed, the UN’s Special Rapporteur on Freedom of Religion or Belief published a report linking BDS to antisemitism, noting, for instance, the frequent use of antisemitic tropes by BDS activists – an unprecedented report contradicting Barghouti’s narrative that the Indy naturally failed to cover.

Independent (in Arabic) legitimises the denial of Jews’ historical connection to Israel

There’s a new player within the Western Arabic-language media universe: Independent Arabia – a joint venture of the UK based Independent and the Saudi media group SRMG, with ties to the Saudi state. Unfortunately, so far it’s shown little commitment to western journalistic standards, and often prefers following Arab newspapers’ preference for parroting anti-Israel propaganda.

Sky News Arabia omits fact that deceased Palestinian prisoner was a terrorist

The Itamar couple was gunned down in front of their four children while driving the family car, and As-Sayeh’s was found responsible for funding and authorizing it. While AFP and Independent Arabia mentioned his involvement as merely an Israeli accusation used to justify his “arrest” (thus omitting his conviction), Sky News Arabia ignored his connection to the attack altogether:

Daily Mail (sort of) corrects. Britain’s national mapping service (clearly) deceives.

The main point – one that we’ve made continuously at this blog when getting corrections from UK outlets suggesting that Tel Aviv was Israel’s capital – is that, regardless of the question over diplomatic recognition, Jerusalem has been Israel’s official capital since 1949. It is the seat of government, and the city where the Knesset, Supreme Court, Prime Minster’s office and most government ministries are located.