Author Archives

Adam Levick

Ross Kemp fails to challenge ‘extreme’ anti-Israel conspiracy theory on Sky 1

Kemp’s failure, on Sky 1, to challenge Jwehan’s absurd causation for drug addiction in the West Bank represents another example of the media’s role in legitimising anti-Israel conspiracy theories – fantasies which has the effect of preventing Palestinians from engaging in genuine self-reflection over their own role in perpetuating very real social, economic and political problems.

London medical journal again levels false accusations against Israel.

The Lancet has demonstrated over the course of many years that it has little interest in exploring the impact on Gaza’s healthcare of Palestinian factional disputes, as well as Hamas’s decision to use limited resources to fund rockets and terror tunnels rather than medicine and hospitals.  It prefers instead to impute causality to Israel for all conceivable Palestinian health deficiencies – those real and imagined.

BDS is failing – a continuing series (July 2017)

As we’ve demonstrated each month in our ongoing series of posts documenting Israeli successes, the economic impact of the campaign to boycott Israel is nearly non-existent. Moreover, in nearly every arena (political, cultural and economic), BDS is failing miserably at its stated aim of internationally isolating the Jewish state.

Guardian whitewashes the extremism of Ismail Patel and his ‘pro-Palestinian’ group

The Guardian’s failure to challenge Ismail Patel’s claim that the government was “acting on hearsay from a pro-Israeli lobby group” is classic Guardian: failing to reveal the well-documented evidence demonstrating that individuals and groups they cover – who claim to be merely ‘pro-Palestinian’ – are compromised by extremism, support for terror and antisemitism. 

Times of London corrects, Guardian still misleads on EL AL sex discrimination story

A Jerusalem court recently ruled in favor of a female passenger who sued El Al when she was asked by a flight attendant to move seats at the behest of an ultra-Orthodox man. She was not forced to move seats, but was merely asked – a request the court still found to be illegal. Nonetheless, reports by Times of London and the Guardian botched this crucial detail.

UKMW prompts Times of London correction to article erasing Jewish ties to Gush Etzion

As we explained in a subsequent complaint to Times editors, the Gush Etzion main communities were founded before 1948, in the 1920s and 1930s, on land legally purchased by Jews.  Jews living at the original Kibbutzim were killed during the 1929 Arab riots, then re-established and destroyed again during Arab revolt of 1936-1939. Though the communities were re-established in the 1940s, they were again destroyed by Arabs fighters during the 1948 war.

UK Media Watch prompts Guardian correction over ‘Israeli think tank’ claim

The Guardian’s claim regarding the putative position of “Israeli” thinktanks on the Saudi-UAE isolation of Qatar not only comes completely out of nowhere, and is seemingly irrelevant, but is also erroneous.  The link embedded in the claim takes you to an article in Middle East Eye, which clearly identifies the think tank as Foundation for Defense of Democracies (FDD), a thinktank based in Washington, D.C., not Israel. We contacted Guardian editors, who upheld our complaint and revised the passage accordingly.