Author Archives

Guest/Cross Post

Sky News Arabia omits fact that deceased Palestinian prisoner was a terrorist

The Itamar couple was gunned down in front of their four children while driving the family car, and As-Sayeh’s was found responsible for funding and authorizing it. While AFP and Independent Arabia mentioned his involvement as merely an Israeli accusation used to justify his “arrest” (thus omitting his conviction), Sky News Arabia ignored his connection to the attack altogether:

Sky News Arabia’s Jerusalem: the sun shines, the wind blows and Jews ‘storm the mosque’

Little is new in Sky News Arabia’s world: the sun shines, the wind blows, and Jewish settlers “storm al-Aqsa Mosque”. Thus, the British-Emirati network’s portrayal of virtually all Israeli and Jewish presence at the Temple Mount, Judaism’s holiest site, as illegitimate, has encompassed twenty-two exclusive news items over less than two years.

Pro-Israel activists confront hate and extremism on the streets of London

“Here, the rise of Jeremy Corbyn had an unforeseen side-effect – it galvanised and united British Jews, mobilising the community. We have come to understand that there is no point talking about settlements with someone who denies the Holocaust. Nor any reason to entertain discussion over a partial Israeli withdrawal with someone who seeks to destroy Israel. We have learnt that there is no point negotiating anything at all with antisemites and we recognise that often, when they say ‘Zionist’, they actually mean ‘Jew’.”

Sky News Arabia gets it wrong on Judaism’s “holiest site”

Earlier this month, Sky News Arabia – a joint venture between the UK-based Sky News and Abu Dhabi Media Investment Corporation – joined the long list of news outlets who have falsely claimed that Jerusalem’s Western Wall is “Judaism’s holiest site”. The false claim was in an article, published in its website on March 8th, about a protest at the Western Wall compound by the organisation “Women of the Wall”.