Tag: Sky News Arabia

Sky News Arabia gets it wrong on Judaism’s “holiest site”

Earlier this month, Sky News Arabia – a joint venture between the UK-based Sky News and Abu Dhabi Media Investment Corporation – joined the long list of news outlets who have falsely claimed that Jerusalem’s Western Wall is “Judaism’s holiest site”. The false claim was in an article, published in its website on March 8th, about a protest at the Western Wall compound by the organisation “Women of the Wall”. 

Sky News Arabia falsely claims Beitar Jerusalem was a ‘Jews-only club’ until recently

In recent years, CAMERA analysts have noted that media coverage of Beitar is often obsessive, myopic and plagued by double-standards.  We’ve noted that ethnic and religious tensions in football teams’ hiring practices, and racism by some fans, is not at all a phenomenon that’s at all unique to Israel.  Moreover, we’ve criticised such tendentious media reports which misleadingly draw broad conclusions about Israeli society based on the behavior of one team and some of their fans behavior.

Sky News in Arabic continues to accuse Jewish “settlers” of “storming the mosque”

Whilst covering events in Jerusalem over the past year, including tensions at the city’s holy sites in the summer of 2017, Sky News Arabia has repeatedly leveled unsubstantiated and erroneous allegations against Jewish visitors and Israeli security forces when reporting on incidents at The Temple Mount – Judaism’s holiest site.  Namely, all Jewish visitors to the Temple Mount are blanketly referred to as “settlers”, and are accused of “storming”, “infiltrating” and “violating” the al-Aqsa Mosque compound with the support of the Israeli police (“the police of the Occupation”).