Sky News Arabia

Sky News Arabia gets it wrong on Judaism’s “holiest site”


Earlier this month, Sky News Arabia – a joint venture between the UK-based Sky News and Abu Dhabi Media Investment Corporation – joined the long list of news outlets who’ve falsely claimed that Jerusalem’s Western Wall is “Judaism’s holiest site”. The claim was made in an article published on its website on March 8th about a protest at the Western Wall compound by the organisation “Women of the Wall”. 

As CAMERA has repeatedly pointed out, the Temple Mount is Judaism’s holiest site, whilst the Western Wall is merely the holiest site where Jews are currently permitted to pray.

Over the years, CAMERA researchers have prompted corrections to this erroneous assertion at publications such as the IndependentGuardianTelegraph, Daily Mail, AFPNew York Times, Washington Post and National Geographic

We’ve contacted Sky News Arabia asking them to correct their error.

**See more posts about errors by Sky News Arabia herehere, here, here, here, here, here and here.

Research and writing by CAMERA Arabic. Edited by UK Media Watch.

1 reply »